Dawniej stacja węzłowa: przelotowa na linii nr 286 i końcowa dla linii nr 285 Wrocław Główny - Jedlina Zdrój. Bogata infrastruktura stacji, na którą składały się: rozbudowany układ torowy: tory główne dwutorowej linii magistralnej i tor linii bystrzyckiej obsługiwane przez dwa wyspowe perony z przejściem podziemnym, 3 tory postojowe dla składów towarowych, tory boczne dla ekspedycji kolejowej, lokomotywownia (dwustanowiskowa z obrotnicą), nastawnie i liczna sygnalizacja kształtowa, duży magazyn ekspedycji kolejowej, wieża ciśnień - zostały zdewastowane w tempie niespotykanym gdzie indziej na Dolnym Śląsku. Stacja została zamknięta dla czynności techniczno-ruchowych w dniu 11.06.2001. Do 2023 roku obiekt funkcjonował jako bezobsługowy przystanek z przejezdnym jednym torem. W 2018 roku dworzec był zamieszkany, parter pusty, wiata na peronie nr 1 nieremontowana, częściowo zawalona od przegnicia. Tory stacyjne zachowane, ale odcięte od toru szlakowego, kompletnie zarośnięte. Obie nastawnie wyburzone, semafory świetlne wycięte. W ramach rewitalizacji górskiej części linii nr 285 (przemianowanej na 266) odbudowano stację i uruchomiono ją pod względem techniczno-ruchowym. Prace w Jedlinie zaczęły się pod koniec 2019 roku, kiedy prowizorycznie ułożono rozjazd (anglik) przy wyjeździe w stronę Głuszycy po to żeby umożliwić wjazd pociągów technicznych na linię "bystrzycką". Na początku 2022 r. remont stacji w Jedlinie został zakończony - po 20 latach powróciła do życia. Stacja jest obsługiwana zdalnie z posterunku w Głuszycy (sygnalizacja, rozjazdy). Układ torowy jest oczywiście skromniejszy niż w czasach dawnych, ale pozwala na postój i wymianę nawet 3 pociągów na stacji. Wyremontowano drewniane wiaty, nawierzchnię peronów i przejścia podziemne. Przy okazji remontu zmienił się pikietaż osi stacji dla linii 266. Przed 2018 r. był to km 82,166, obecnie oś stacji jest w km 82,115, a rozjazd końcowy w km 82,403
(moose)