MENU
Pozwalam sobie wrzucić to pocztówkę z wydawnictwa Kolheima w wyjątkowo wysokiej rozdzielczości ze względu na wspaniała jakość i szczegółowość. Od dołu - torowiska północnej części stacji Jedlina Zdrój, powyżej zabudowania dzielnicy Suliszów i nad nimi uzdrowiskowa część Jedliny. Na samej górze niewyraźne zarysy zabudować Podlesia. Pośrodku - na całej długości zdjęcia od lewej do prawej jest widoczne torowisko LK285 z łądnie odkrytym nasypem i wiaduktem nad ul.Piastowską po prawej. Wiciu - jeśli możesz podpowiedz jak zawęzić datowanie po numerze GK-425.

Dodał: Trapp° - Data: 2021-01-11 19:07:22 - Odsłon: 1342
Lata 1935-1945


Dawniej stacja węzłowa: przelotowa na linii nr 286 i końcowa dla linii nr 285 Wrocław Główny - Jedlina Zdrój. Bogata infrastruktura stacji, na którą składały się: rozbudowany układ torowy: tory główne dwutorowej linii magistralnej i tor linii bystrzyckiej obsługiwane przez dwa wyspowe perony z przejściem podziemnym, 3 tory postojowe dla składów towarowych, tory boczne dla ekspedycji kolejowej, lokomotywownia (dwustanowiskowa z obrotnicą), nastawnie i liczna sygnalizacja kształtowa, duży magazyn ekspedycji kolejowej, wieża ciśnień - zostały zdewastowane w tempie niespotykanym gdzie indziej na Dolnym Śląsku. Stacja została zamknięta dla czynności techniczno-ruchowych w dniu 11.06.2001. Do 2023 roku obiekt funkcjonował jako bezobsługowy przystanek z przejezdnym jednym torem. W 2018 roku dworzec był zamieszkany, parter pusty, wiata na peronie nr 1 nieremontowana, częściowo zawalona od przegnicia. Tory stacyjne zachowane, ale odcięte od toru szlakowego, kompletnie zarośnięte. Obie nastawnie wyburzone, semafory świetlne wycięte. W ramach rewitalizacji górskiej części linii nr 285 (przemianowanej na 266) odbudowano stację i uruchomiono ją pod względem techniczno-ruchowym. Prace w Jedlinie zaczęły się pod koniec 2019 roku, kiedy prowizorycznie ułożono rozjazd (anglik) przy wyjeździe w stronę Głuszycy po to żeby umożliwić wjazd pociągów technicznych na linię "bystrzycką". Na początku 2022 r. remont stacji w Jedlinie został zakończony - po 20 latach powróciła do życia. Stacja jest obsługiwana zdalnie z posterunku w Głuszycy (sygnalizacja, rozjazdy). Układ torowy jest oczywiście skromniejszy niż w czasach dawnych, ale pozwala na postój i wymianę nawet 3 pociągów na stacji. Wyremontowano drewniane wiaty, nawierzchnię peronów i przejścia podziemne. Przy okazji remontu zmienił się pikietaż osi stacji dla linii 266. Przed 2018 r. był to km 82,166, obecnie oś stacji jest w km 82,115, a rozjazd końcowy w km 82,403

(moose)

  • /foto/3281/3281377m.jpg
    1898 - 1899
  • /foto/404/404263m.jpg
    1902
  • /foto/3281/3281378m.jpg
    1902 - 1904
  • /foto/5912/5912370m.jpg
    1904
  • /foto/3602/3602725m.jpg
    1907
  • /foto/5912/5912375m.jpg
    1907
  • /foto/101/101563m.jpg
    1909
  • /foto/313/313837m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/314/314058m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/56/56669m.jpg
    1913
  • /foto/5906/5906926m.jpg
    1915 - 1930
  • /foto/426/426180m.jpg
    1916
  • /foto/9928/9928808m.jpg
    1917 - 1918
  • /foto/10421/10421470m.jpg
    1920 - 1932
  • /foto/248/248621m.jpg
    1920 - 1940
  • /foto/410/410454m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/410/410456m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/410/410458m.jpg
    1920 - 1945
  • /foto/313/313780m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/5316/5316529m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/239/239720m.jpg
    1930 - 1944
  • /foto/410/410532m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/271/271807m.jpg
    1933 - 1939
  • /foto/410/410449m.jpg
    1933 - 1939
  • /foto/56/56674m.jpg
    1935
  • /foto/8487/8487273m.jpg
    1935 - 1945
  • /foto/270/270410m.jpg
    1981 - 1983
  • /foto/4559/4559840m.jpg
    1995
  • /foto/6119/6119346m.jpg
    2005
  • /foto/98/98635m.jpg
    2006
  • /foto/271/271592m.jpg
    2009
  • /foto/271/271605m.jpg
    2009
  • /foto/271/271638m.jpg
    2009
  • /foto/303/303198m.jpg
    2009
  • /foto/9327/9327048m.jpg
    2010
  • /foto/9327/9327053m.jpg
    2010
  • /foto/4535/4535080m.jpg
    2014
  • /foto/4535/4535157m.jpg
    2014
  • /foto/4659/4659219m.jpg
    2014
  • /foto/4745/4745584m.jpg
    2014
  • /foto/4765/4765467m.jpg
    2014
  • /foto/7225/7225704m.jpg
    2018
  • /foto/8158/8158807m.jpg
    2019
  • /foto/8158/8158809m.jpg
    2019
  • /foto/8184/8184880m.jpg
    2019
  • /foto/8229/8229848m.jpg
    2019
  • /foto/8458/8458069m.jpg
    2020
  • /foto/8458/8458076m.jpg
    2020
  • /foto/8458/8458077m.jpg
    2020
  • /foto/8458/8458081m.jpg
    2020
  • /foto/8540/8540045m.jpg
    2020
  • /foto/8540/8540049m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541803m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541812m.jpg
    2020
  • /foto/8541/8541817m.jpg
    2020
  • /foto/8676/8676871m.jpg
    2020
  • /foto/8676/8676895m.jpg
    2020
  • /foto/8801/8801523m.jpg
    2020
  • /foto/9183/9183302m.jpg
    2020
  • /foto/9183/9183557m.jpg
    2020
  • /foto/9178/9178997m.jpg
    2021
  • /foto/9179/9179000m.jpg
    2021
  • /foto/9333/9333660m.jpg
    2021
  • /foto/9474/9474007m.jpg
    2021
  • /foto/9656/9656806m.jpg
    2021
  • /foto/9656/9656813m.jpg
    2021
  • /foto/9656/9656816m.jpg
    2021
  • /foto/9658/9658465m.jpg
    2021
  • /foto/9658/9658470m.jpg
    2021
  • /foto/9658/9658478m.jpg
    2021
  • /foto/9660/9660998m.jpg
    2021
  • /foto/9661/9661005m.jpg
    2021
  • /foto/9724/9724018m.jpg
    2022
  • /foto/9724/9724024m.jpg
    2022
  • /foto/9903/9903437m.jpg
    2022
  • /foto/9907/9907461m.jpg
    2022
  • /foto/10467/10467650m.jpg
    2023
  • /foto/10571/10571062m.jpg
    2023
  • /foto/10571/10571080m.jpg
    2023
  • /foto/10595/10595396m.jpg
    2023
  • /foto/10738/10738282m.jpg
    2023

Trapp - zbiory prywatne

Poprzednie: Stacja kolejowa Boguszów-Gorce Strona Główna Następne: Dziedziniec dolny


zig2122 | 2021-01-11 23:58:42
Widać Kościół Trójcy Świętej (biały, powyżej "Zofiówki"), czyli fotka zrobiona po roku 1935