MENU
W drodze do Kłodzka...

Dodał: heck° - Data: 2020-01-16 15:44:35 - Odsłon: 2006
16 stycznia 2020

Data: 2020:01:16 14:48:47   ISO: 100   Ogniskowa: 90 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5600   Przysłona: f/7.1   Ekspozycja: 10/3200 s  


Most kolejowy nad głęboką doliną, z ulicą Niepodległości jako głównym ciągiem komunikacyjnym, znajdujący się w km 50,517 linii Kłodzko – Wałbrzych, był obiektem szczególnie chronionym. Stosunkowo duża rozpiętość przęseł i wysokość podpór sprawiały, że do 1945 roku nie prowadzono eksploatacji w jego filarze ochronnym. Z materiałów archiwalnych WKWK wynika, że przed 1945 rokiem rozważano projekt zbudowania nowej stacji kolejowej i układu torowego w Wałbrzychu, omijającego stację Wałbrzych Główny, wiadukt i tunel Wołowca, w celu podjęcia pod nimi eksploatacji górniczej.

Opis obiektu:

Wiadukt jest obiektem trójprzęsłowym o jednakowych rozpiętościach po 40,0 m. Zbudowany jako wiadukt pod linią dwutorową ma każde przęsło złożone z dwu niezależnych ustrojów nośnych (pod każdym torem) o konstrukcjach kratowych z jazdą górą. Ciągi konstrukcji pod torami nie były prawdopodobnie budowane w tym samym czasie, gdyż różnią się pod względem systemu kraty głównej i prawdopodobnie gatunkiem stali. Pod torem po północnej stronie wiaduktu są kraty o pasach równoległych systemu N, (od niepodwieszone), pod torem zaś po południowej stronie pas dolny kraty systemu N został uzupełniony trzecim, krzywoliniowym pasem o charakterze podwieszenia i stąd kraty nazywane są P (od podwieszone). Podporami skrajnymi wiaduktu są masywne przyczółki wtopione w nasyp, podporami pośrednimi – wysokie na około 20 m filary o kształcie litery A, z masywnymi nogami . Jezdnie na wiadukcie ułożone są na pomoście typu otwartego (mostownice oparte na podłużnicach).

  • /foto/6723/6723615m.jpg
    1887
  • /foto/8363/8363269m.jpg
    1893 - 1898
  • /foto/333/333878m.jpg
    1895 - 1898
  • /foto/178/178140m.jpg
    1896
  • /foto/316/316074m.jpg
    1897
  • /foto/360/360782m.jpg
    1898
  • /foto/8209/8209533m.jpg
    1898 - 1900
  • /foto/277/277416m.jpg
    1899 - 1900
  • /foto/4286/4286318m.jpg
    1899 - 1902
  • /foto/7904/7904540m.jpg
    1900
  • /foto/8081/8081481m.jpg
    1900
  • /foto/8403/8403911m.jpg
    1900
  • /foto/9418/9418262m.jpg
    1900
  • /foto/9784/9784568m.jpg
    1900
  • /foto/4193/4193336m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/4211/4211116m.jpg
    1900 - 1904
  • /foto/326/326928m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/341/341027m.jpg
    1900 - 1905
  • /foto/59/59268m.jpg
    1900 - 1910
  • /foto/178/178142m.jpg
    1902
  • /foto/321/321168m.jpg
    1902
  • /foto/418/418500m.jpg
    1903
  • /foto/374/374748m.jpg
    1903
  • /foto/262/262916m.jpg
    1903 - 1905
  • /foto/4055/4055219m.jpg
    1904
  • /foto/197/197293m.jpg
    1905
  • /foto/8938/8938301m.jpg
    1905
  • /foto/196/196794m.jpg
    1905 - 1907
  • /foto/331/331333m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/10292/10292964m.jpg
    1905 - 1908
  • /foto/4145/4145145m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/8232/8232309m.jpg
    1905 - 1909
  • /foto/226/226976m.jpg
    1905 - 1910
  • /foto/103/103083m.jpg
    1905 - 1920
  • /foto/167/167114m.jpg
    1906
  • /foto/282/282425m.jpg
    1906
  • /foto/349/349995m.jpg
    1906 - 1910
  • /foto/8895/8895800m.jpg
    1907
  • /foto/7546/7546823m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/10608/10608314m.jpg
    1907 - 1910
  • /foto/168/168472m.jpg
    1908
  • /foto/190/190115m.jpg
    1908 - 1910
  • /foto/341/341160m.jpg
    1909 - 1910
  • /foto/285/285084m.jpg
    1909 - 1915
  • /foto/33/33902m.jpg
    1910
  • /foto/264/264578m.jpg
    1910
  • /foto/103/103084m.jpg
    1910 - 1912
  • /foto/6399/6399128m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/8915/8915289m.jpg
    1910 - 1915
  • /foto/8361/8361539m.jpg
    1910 - 1917
  • /foto/436/436813m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/6900/6900302m.jpg
    1910 - 1920
  • /foto/106/106879m.jpg
    1910 - 1945
  • /foto/125/125284m.jpg
    1911
  • /foto/6325/6325669m.jpg
    1912
  • /foto/6326/6326127m.jpg
    1912
  • /foto/6883/6883341m.jpg
    1913
  • /foto/403/403189m.jpg
    1913
  • /foto/4779/4779238m.jpg
    1914
  • /foto/52/52706m.jpg
    1915
  • /foto/7830/7830488m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/109/109168m.jpg
    1915 - 1925
  • /foto/309/309183m.jpg
    1916
  • /foto/4342/4342454m.jpg
    1918
  • /foto/178/178145m.jpg
    1919
  • /foto/7509/7509533m.jpg
    1920 - 1927
  • /foto/9463/9463245m.jpg
    1920 - 1930
  • /foto/268/268338m.jpg
    1921
  • /foto/447/447999m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/132/132522m.jpg
    1925 - 1945
  • /foto/8755/8755094m.jpg
    1930 - 1934
  • /foto/305/305271m.jpg
    1932 - 1936
  • /foto/5176/5176655m.jpg
    1933 - 1940
  • /foto/4327/4327002m.jpg
    1934
  • /foto/5582/5582037m.jpg
    1935 - 1940
  • /foto/113/113412m.jpg
    1937
  • /foto/4525/4525130m.jpg
    1938
  • /foto/282/282035m.jpg
    1939 - 1941
  • /foto/52/52663m.jpg
    1974
  • /foto/55/55184m.jpg
    1974
  • /foto/361/361715m.jpg
    1990
  • /foto/135/135976m.jpg
    2000
  • /foto/386/386788m.jpg
    2003
  • /foto/106/106199m.jpg
    2004
  • /foto/3365/3365792m.jpg
    2004
  • /foto/6119/6119369m.jpg
    2005
  • /foto/7101/7101829m.jpg
    2008
  • /foto/7101/7101842m.jpg
    2008
  • /foto/269/269940m.jpg
    2008
  • /foto/3802/3802530m.jpg
    2009
  • /foto/3802/3802681m.jpg
    2009
  • /foto/268/268730m.jpg
    2009
  • /foto/3802/3802765m.jpg
    2009
  • /foto/3802/3802770m.jpg
    2009
  • /foto/268/268537m.jpg
    2009
  • /foto/322/322742m.jpg
    2009
  • /foto/322/322743m.jpg
    2009
  • /foto/322/322745m.jpg
    2009
  • /foto/291/291128m.jpg
    2009
  • /foto/321/321091m.jpg
    2009
  • /foto/321/321130m.jpg
    2009
  • /foto/321/321136m.jpg
    2009
  • /foto/3777/3777453m.jpg
    2010
  • /foto/3615/3615970m.jpg
    2011
  • /foto/438/438621m.jpg
    2012
  • /foto/445/445934m.jpg
    2012
  • /foto/4082/4082096m.jpg
    2013
  • /foto/4164/4164697m.jpg
    2013
  • /foto/4316/4316872m.jpg
    2013
  • /foto/4765/4765206m.jpg
    2014
  • /foto/4765/4765207m.jpg
    2014
  • /foto/9279/9279291m.jpg
    2014
  • /foto/9279/9279292m.jpg
    2014
  • /foto/9279/9279293m.jpg
    2014
  • /foto/9279/9279294m.jpg
    2014
  • /foto/9279/9279295m.jpg
    2014
  • /foto/9279/9279296m.jpg
    2014
  • /foto/5182/5182048m.jpg
    2015
  • /foto/5938/5938804m.jpg
    2016
  • /foto/6205/6205191m.jpg
    2016
  • /foto/6206/6206321m.jpg
    2016
  • /foto/6209/6209425m.jpg
    2016
  • /foto/6240/6240063m.jpg
    2016
  • /foto/8004/8004769m.jpg
    2016
  • /foto/6301/6301183m.jpg
    2016
  • /foto/6990/6990225m.jpg
    2017
  • /foto/7739/7739178m.jpg
    2019
  • /foto/7757/7757218m.jpg
    2019
  • /foto/7757/7757231m.jpg
    2019
  • /foto/7758/7758237m.jpg
    2019
  • /foto/7758/7758295m.jpg
    2019
  • /foto/7771/7771121m.jpg
    2019
  • /foto/7771/7771133m.jpg
    2019
  • /foto/7819/7819628m.jpg
    2019
  • /foto/7849/7849964m.jpg
    2019
  • /foto/9426/9426277m.jpg
    2019
  • /foto/8328/8328896m.jpg
    2019
  • /foto/8396/8396738m.jpg
    2019
  • /foto/8427/8427610m.jpg
    2019
  • /foto/8328/8328845m.jpg
    2019
  • /foto/8396/8396163m.jpg
    2019
  • /foto/8401/8401360m.jpg
    2020
  • /foto/8407/8407960m.jpg
    2020
  • /foto/8442/8442888m.jpg
    2020
  • /foto/8492/8492412m.jpg
    2020
  • /foto/8492/8492667m.jpg
    2020
  • /foto/8607/8607739m.jpg
    2020
  • /foto/8597/8597809m.jpg
    2020
  • /foto/8604/8604694m.jpg
    2020
  • /foto/8969/8969813m.jpg
    2020
  • /foto/9022/9022040m.jpg
    2020
  • /foto/9238/9238494m.jpg
    2021
  • /foto/9392/9392462m.jpg
    2021
  • /foto/9392/9392729m.jpg
    2021
  • /foto/9404/9404309m.jpg
    2021
  • /foto/9439/9439735m.jpg
    2021
  • /foto/9668/9668340m.jpg
    2022
  • /foto/9782/9782033m.jpg
    2022
  • /foto/9852/9852088m.jpg
    2022
  • /foto/9861/9861262m.jpg
    2022
  • /foto/9885/9885783m.jpg
    2022
  • /foto/9990/9990746m.jpg
    2022
  • /foto/9990/9990747m.jpg
    2022
  • /foto/9990/9990921m.jpg
    2022
  • /foto/10235/10235090m.jpg
    2023
  • /foto/10254/10254722m.jpg
    2023
  • /foto/10608/10608243m.jpg
    2023

heck°

Poprzednie: ul. Ustronie Strona Główna Następne: Most kolejowy (rz. Bystrzyca / Jedlinka-Olszyniec)


Mario98 | 2020-01-17 11:41:57
Z czystej ciekawości: można tak prezentować wizerunek maszynisty?
heck | 2020-01-17 14:30:52
Na wszelki wypadek przyćmiłem jego oblicze :-)
Danuta B. | 2020-01-17 17:23:13
Można pokazać twarz maszynisty. To jego praca. Piszą o tym od lat, do wyboru .
Mario98 | 2020-01-17 17:36:11
Bardziej niż o prawo, chodziło by mi o regulamin portalu, w którym nie ma nic o fotografowaniu ludzi.
Władysław Sikora | 2020-01-17 17:40:08
Fragment z ustawy o Prawie autorskim "... rozpowszechnianie wizerunku dotyczy osoby powszechnie znanej, a utrwalenie jej wizerunku wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych (w szczególności politycznych, społecznych, zawodowych);" - czy można przyjąć, że maszynista jest osobą powszechnie znaną?
Mmaciek | 2020-01-17 18:05:57
Prawo dopuszcza możliwość rozpowszechniania fotografii na których są widoczne osoby. Istotny jest tutaj kadr. Jeśli postać jest tylko szczegółem fotografii lub stanowi tło głównego motywu, to nie można mówić (w myśl ustawy) o rozpowszechnianiu wizerunku. Co innego gdyby postać była na pół zdjęcia. Co do regulaminu portalu, to powyższe zdjęcie nie narusza naszych przepisów.
StaSta | 2020-01-17 15:59:40
Powolutku zaczynamy popadać w paranoję.
StaSta | 2020-01-17 17:42:27
Potraktować miasto bombą neutronową i wtedy nikt nie wlezie w kadr.
Władysław Sikora | 2020-01-17 17:50:20 | edytowany: 2020-01-17 17:51:05
Masz rację - popadamy w paranoję. Mam jednak pytanie - chyba retoryczne. Dlaczego pewna znana firma udostępniając zdjęcia w usłudze Street View zamazuje twarze oraz numery rejestracyjne? Nie mają co robić i sobie mażą, czy mają prawników i … Dziwny jest ten świat!
Mmaciek | 2020-01-17 17:59:57
To jest z ich strony pewna przezorność. W Niemczech musieli całkowicie wycofać SV, więc nie chcą dopuścić do kolejnych problemów w innych krajach.
Władysław Sikora | 2020-01-17 18:09:04 | edytowany: 2020-01-17 18:09:43
Co oznacza, że problem jednak jest i może dotyczyć również naszego portalu. Opinie większych lub mniejszych znawców w tym temacie nie są jednoznaczne, a często dość ostrożnościowe i ogólnikowe. Z tej też racji będę mazał twarze i numery, co da mi spokojny sen :)
StaSta | 2020-01-17 18:09:18
Ile razy można pisać na ten temat? Z tego wynika, że wiele. I na pewno nie jest to ostatni raz (jak znam życie).
Władysław Sikora | 2020-01-17 18:11:54
Z tym zgadzam się całkowicie i szczerze zalecam ostrożność. Orzecznictwo sądowe w tym temacie ugruntuje się dopiero za kilka lat i trzeba być ostrożnym, aby biedy sobie nie na pytać.
górski | 2020-01-17 18:11:56
W Niemczech nie ma SV, ale to w Austrii kamerki w aucie są zabronione. Ciekawe co z autami obcokrajowców z fabrycznie wbudowanymi kamerkami? Faktycznie paranoja.
flowerpower | 2020-01-17 19:27:43
W Niemczech nie ma SV? Przecież jest. Natomiast jeśli chodzi o Austrię i kamerki w samochodach, to ich instalowanie jest jak najbardziej dozwolone, sprawa komplikuje się dopiero w przypadku wykorzystywania nagrań. W dużym uproszczeniu: zależy od celu wykorzystania, ich upublicznianie np. na jakichś portalach jest rzeczywiście zabronione. Natomiast nagrania służące do celów prywatnych są dozwolone i nawet nie trzeba zamazywać twarzy i numerów rejestracyjnych. Twierdzenie zatem, że kamerki są niedozwolone, jest wprowadzaniem w błąd.
Tony | 2020-01-17 19:33:39
Street View w Niemczech jest tylko w największych miastach, ale cenią sobie prywatność, dlatego takie widoki są częste: .
flowerpower | 2020-01-17 21:38:50
Owszem, ale jest i nie można pisać, że "musieli całkowicie wycofać SV".