Baryt w Jedlinie Zdroju? ZTCW baryt wydobywano w Boguszowie-Gorcach... Ten budynek stoi przy ul. 1 Maja na terenie dawnej rozlewni gazu, do której widoczną na zdjęciu linią kolejową sporadycznie docierały cysterny jeszcze na początku obecnego wieku.
Przypisane. Powtórzę swoje słowa, które może choć trochę cię usprawiedliwią: wiaduktów i mostów małych i dużych jest na tej trasie tyle, że nie dziwi mnie plątanie jednego z drugim :)
O przepraszam - o plątaniu nie wspomniałem. Linię znam na poziomie poszczególnych uskoków na główkach szyn. :) Jak już komentujemy to ja wiem, że jeszcze kilku obiektów nie ma, a sam widzisz, że współczesne zdjęcia z przystanku w Lubachowie dodałeś dopiero Ty.
Nie miałem na myśli plątania jednych obiektów z drugimi, ale ilość budowli na całej trasie. Chyba niemożliwe (a prawie na pewno bezsensowne) jest tworzenie obiektów dla najmniejszych przepustów pod torami.
Jeśli tylko z powodów inżynieryjnych są warte uwagi - to dlaczego nie? A na tej linii stosowano wiele nowatorskich rozwiązań. Niech takim przykładem będzie most (uwaga!) blachownicowy w Glinicy nad bezimiennym strumieniem. Most ma długość (uwaga!) 2, albo 3 metrów. Dziś pewnie taki przepust załatwia się 1 rurą pcv.
Tak, do 1954 roku wydobywano w tym miejscu baryt, na prawo na fotografii zarośnięta sztolnia odwadniająca. Główny wydobywczy szyb znajduję się jakieś 50 metrów w górę na prawo od widocznego budynku.