MENU
Kiedyś Tannhausen Charlottenbrunn, potem Zmysłowice, Jedlinka, Jedlina Dolna, ... a teraz. Tak obecnie wygląda dawna stacja kolejowa. Najbardziej odpowiedni podpis pod zdjęciem - *1904 +1989.

Dodał: phantasma1958° - Data: 2009-12-08 23:07:30 - Odsłon: 2370
27 sierpnia 2009


Do 1998 roku na stacji Jedlina Dolna znajdowały się dwa perony jednokrawędziowe. Układ torowy stanowił tor główny zasadniczy, tor główny dodatkowy, tor ładunkowy i tor odstawczy od którego odchodziła bocznica firmy Schachtel (po wojnie Zakłady Porcelany Elektrotechnicznej "Zofiówka"). Bocznica odgałęziała się od toru głównego dodatkowego i biegła równoległe do toru głównego, obniżając się do poziomu ulicy, przecinając ją pod kątem i wchodziła na teren zakładu. Po zamknięciu ruchu pasażerskiego i towarowego (ostatnie przetoki do rozlewni gazu w Jedlince ok. 2000 r.) rozpoczęła się kradzież elementów metalowych, a torowiska zaczęły zarastać samosiejkami. Z racji odcięcia Jedliny Dolnej od ciągłości linii przy Olszyńcu nie docierały tu drezyny turystyczne w czasie od likwidacji linii do jej remontu, stąd zaniedbanie i zniszczenie postępowały, dotyczyło to także budynku d. dworca. W związku z remontem linii 286 (266) postanowiono o likwidacji przystanku Jedlina Dolna w Jedlince. Najbliższy przystanek do Jedlina-Zdrój Centrum. W 2022 roku fizycznie zlikwidowano perony i pozostałe tory. Na dawnym placu ładunkowym stacji zrzucano odpady z likwidacji torowiska.

(moose)

  • /foto/5143/5143852m.jpg
    1904
  • /foto/4243/4243696m.jpg
    1915 - 1920
  • /foto/325/325970m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/325/325971m.jpg
    1920 - 1925
  • /foto/4243/4243670m.jpg
    1920 - 1939
  • /foto/4243/4243681m.jpg
    1925 - 1935
  • /foto/8333/8333002m.jpg
    1930 - 1940
  • /foto/410/410435m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410436m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/410/410440m.jpg
    1930 - 1945
  • /foto/323/323158m.jpg
    2009
  • /foto/323/323159m.jpg
    2009
  • /foto/298/298851m.jpg
    2009
  • /foto/298/298487m.jpg
    2009
  • /foto/298/298852m.jpg
    2009
  • /foto/345/345023m.jpg
    2010
  • /foto/325/325430m.jpg
    2010
  • /foto/325/325848m.jpg
    2010
  • /foto/448/448030m.jpg
    2012
  • /foto/447/447780m.jpg
    2012
  • /foto/7229/7229856m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229861m.jpg
    2018
  • /foto/7229/7229863m.jpg
    2018
  • /foto/9331/9331889m.jpg
    2021
  • /foto/9334/9334228m.jpg
    2021
  • /foto/9334/9334262m.jpg
    2021
  • /foto/9664/9664161m.jpg
    2022
  • /foto/9776/9776744m.jpg
    2022
  • /foto/10470/10470607m.jpg
    2023
  • /foto/10491/10491317m.jpg
    2023
  • /foto/10491/10491318m.jpg
    2023

phantasma1958°

Poprzednie: Panoramy Dzielnicy Glinica Strona Główna Następne: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (d. szkoła)


moose | 2009-12-08 23:18:51
Współżycie z przyrodą po dolnośląsku. Żałosne.
phantasma1958 | 2009-12-09 13:47:51
Co sądzisz o tych zapowiedziach i kwotach jakie tam się przewijają (film)?
moose | 2009-12-10 08:50:54
Podają tylko kwotę remontu odcinka nizinnego linii 285. Moim zdaniem i tak wygórowaną. Jest już świeże doświadczenie w odbudowie linii górskiej (Szklarska-Jakuszyce) z gruntownym remontem torowiska (drenaże, wymiana podsypki, remonty przepustów). Na linii bystrzyckiej jednak zakres i kosztowność prac koniecznych dla odtworzenia infrastruktury towarzyszącej (urządzenia sterowania ruchem w części nizinnej, remonty mostów w części górskiej - na szczęście poważne tylko w jednym przypadku, odbudowa infrastruktury dworców) może podwoić tę kwotę. Może, ale nie musi. Mieliśmy już kiedyś opinię toromistrzów ws. najniższej ceny za przywrócenie ruchu pociągów (bez SRK i remontów strukturalnych) - można zamknąć się w 8-10 milionach za materiały. Reszta to są sprawy administracyjne, życzenia ekstra, narzut wykonawcy. Nie ma się co łudzić - zaczekamy jeszcze kilka lat zanim coś się ruszy na Bystrzyckiej.
phantasma1958 | 2009-12-10 13:45:14
Pozostaje więc czekać i mieć nadzieję, że słowa pójdą w czyny.