Za dwa tygodnie ruszają po 2 latach przerwy pociągi na tej linii (to nie jest na 100% pewne, bo zdjęto ze strony niemieckich kolei rozkład Kolei Dolnośląskich, które miały operować na linii). Pytam retorycznie: Czy takie warunki dostępu do kolei jak ze zdjęcia spowodują powrót ludzi do transportu szynowego? Każdy miłośnik kolei pragnie reaktywacji tej linii, nawet małymi kroczkami, ale to co przekonuje mnie nie przekona kogoś kto bezpieczniej czuje się w swoim rozklekotanym blachosmrodzie na zdewastowanej drodze z Wałbrzycha do Kłodzka. Przykre, że giną takie budowle, a nikt za to marnotrawstwo nie odpowie.
@moose, co racja, to racja. Miło, że następuje reaktywacja wielu linii kolejowych, zamkniętych z powodu "nierentowości" (polityki wygaszania popytu przez PKP). Sama linia kolejowa 285 jest jedną z najpiekniejszych linii w Polsce (moim zdaniem), lecz czy to wystarczy, by zachęcić do korzystania z usług PKP PR? Chyba nie... Wszysko zależy od rozkładu i czasu jazdy, a z tym może być różnie. Linia, od zawieszenia ruchu osobowego, chyba nie była poddana modernizacji, ciekawi mnie jaki jest jej obecna stan?
Stan linii (30.11 2008) od strony Wałbrzycha i w samym tunelu jest dobry. Gorzej od strony Jedliny , po wyjściu z tunelu jest podtopiona tak że drewniane podkłady znajdują się pod wodą.